ترک فعل مدیران بیمارستان کتالم در دستور کار دستگاه قضا

ترک فعل مدیران بیمارستان کتالم در دستور کار دستگاه قضا

دادستانی رامسر به موضوع ترک فعل مدیران در بیمارستان کتالم ورود پیدا کرد.

به گزارش چامه شمال به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رامسر در این ارتباط اظهار کرد: طی بازدیدها و بررسی گزارشات و تحقیقاتی که از این بیمارستان صورت گرفت متاسفانه مشاهده شد بیمارستان به درمانگاه تبدیل شده و در حد اورژانس هم خدمات دهی ندارد.

بهمن سام خانیان افزود: بر این اساس در راستای حفظ حقوق مردم نسبت به اعلام ترک فعل مدیران اقدام کردیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه حق مسلم و مکتسبه مردم منطقه برای داشتن یک بیمارستان مجهز و در شان مغفول مانده و این بیمارستان بصورت نیمه تعطیل درآمده و پروانه بهره‌برداری آن از سال ۱۴۰۰ تمدید نشده و بدون پروانه بهره‌برداری است.

سام خانیان گفت: بخش های تخصصی این بیمارستان به دلیل عدم حضور مستمر پزشکان و نبود تجهیزات به حالت تعطیل در آمده و با سازمان بازرسی مکاتبه شد تا نسبت به ترک فعل و تضییع حقوق عامه در بیمارستان احمدنژاد کتالم اقدام عاجل صورت بگیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رامسر تاکید کرد: از عموم مردم انتظار داریم نسبت به حقوق خود بی‌تفاوتی نکنند و اگر تضییع حقوق عمومی صورت می‌گیرد و حقوق عامه در خطر می‌افتد، حتما مطالبه‌گر باشند.

سام خانیان افزود: بیمارستان احمدنژاد کتالم با بیش از نیم قرن ارائه خدمات بیمارستانی در سال ۱۳۸۷ طی قراردادی از طرف دانشگاه علوم پزشکی مازندران به دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن با تعهد به تامین خدمات واگذار شد تا به عنوان بیمارستان آموزشی دانشجویان پزشکی و پرستاری و مامایی استفاده شود اما از سال ۹۵ دانشگاه آزاد تنکابن، به تعهدات عمل نکرده و اقدام به تعطیلی تمامی بخش‌ها کرد.‌

وی ادامه داد: پروانه بهره‌برداری بیمارستان کتالم تا آبان‌ ۱۴۰۰ اعتبار داشت و از آن زمان به دلیل نداشتن حداقل معیار های یک بیمارستان، تمدید نشده است.

سام‌خانیان یادآور شد: در اردیبشت سال ۱۴۰۲ تفاهم نامه‌ای با حضور معاون وزیر بهداشت، نماینده مجلس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و سایر مسئولین تنظیم شد که هیچ یک از بندهای تفاهم نامه مبنی بر ابلاغ و تمدید اعتبارنامه بیمارستان و تامین و تسهيل خدمات پزشکی در شان مردم تاکنون اجرا نشده است.

این مقام قضایی اظهارکرد: درحال حاضر فقط بخش اورژانس بیمارستان کتالم با حداقل امکانات و نیروی انسانی و بدون مجوز فعال است و در طول این مدت درمانگاه تخصصی چندین بار فعال شده که آنهم به دلیل عدم حضور مستمر پزشکان متخصص عملا تعطیل است.

سام خانیان افزود: از تاریخ انقضای پروانه بهره‌برداری بیمارستان چندین جلسه توسط مسئولان شهرستان و استانی و کشوری برگزار شده ولی هیچ‌یک از مصوبات و تعهدات اجرایی نشده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه