یک درصد رانندگان تخلف سرعت دارند

یک درصد رانندگان تخلف سرعت دارند

سرپرست اداره مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: یک درصد رانندگان مرتکب تخلف سرعت می‌شوند.

به گزارش چامه شمال، علی صادقی از ثبت تخلف سرعت بیش از 325 هزار وسایل نقلیه در مازندران خبر داد و اظهار کرد: بر اساس آمار به دست آمده از سامانه های ثبت تخلف سرعت، بیش از 325 هزار تردد با سرعت غیرمجاز طی تیرماه سالجاری ثبت شد که این عدد معادل حدود یک درصد از ترددها است.

وی افزود: از حدود 52 میلیون تردد پایش شده در تیرماه سالجاری بیش از 325 هزار تردد با سرعت غیرمجازثبت شده است.

سرپرست اداره مدیریت راه‌های راهداری مازندران ادامه داد: مطالعات تصادفات نشان دهنده این است که سرعت غیرمجاز یکی از دلایل اصلی تصادفات در استان مازندران می باشد لذا کنترل رفتار مخاطره آمیز رانندگان به ویژه سرعت غیرمجاز در محورهای استان می تواند نقش موثری در پیشگیری از وقوع تصادفات با شدت بالای منجر به فوت و جرح داشته باشد.

صادقی با اشاره به اینکه این اداره‌کل محورها و مقاطع پرحادثه را به سامانه های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور مجهز کرده است، گفت: از کلیه کاربران جاده ای تقاضا داریم در تمامی طول مسیر با رعایت سرعت مجاز تردد نمایند تا ایمنی تردد خود و سایر رانندگان را حفظ کرده و به سلامت به مقاصد خود برسند.

وی یادآور شد: در حال حاضر 136 سامانه به بهره‌برداری رسید و طی سالجاری نیز توسعه این سامانه در دستور کار اداره مدیریت راه‌ها قرار دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه