کاهش حوادث رانندگی در مازندران

کاهش حوادث رانندگی در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: طی چهار ماهه نخست امسال 185 نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد کاهش داشته است.

به گزارش چامه شمال، دکتر عباسی اظهار کرد: بر اساس آمار، 155 نفر از جان‌باختگان تصادفات را مردان و مابقی را نیز زنان تشکیل داده‌اند.

وی افزود: شهرستان‌های بابل و آمل بیشترین تلفات حوادث رانندگی را به خود اختصاص دادند و بعد از آن ساری و قائم‌شهر در رتبه‌های بعدی قرار دارند‌. همچنین در شهرستان گلوگاه هیچ فوتی گزارش نشده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران یادآور شد: از 185 کشته تصادفات چهار ماهه امسال 147 نفر در حوادث برون شهری و راه روستایی و 38 نفر در حوادث درون شهری جان خود را از دست دادند که در برون شهری کاهش ۳ درصدی و در درون شهری کاهش ۳۹ درصدی را شاهد بودیم.

دکتر عباسی افزود: 3 هزار و 564 نفر طی چهار ماهه امسال به علت مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد کاهش را نشان می دهد.

وی، رعایت قوانین و مقررات رانندگی را از مهم‌ترین شاخصه‌‌های توسعه‌یافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی دانست و بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد.

عباسی اضافه کرد: دستگاه هاي اجرايي استان مي‌توانند در امر فرهنگ سازي با استفاده از آمارهاي پزشكي قانوني با برنامه‌ريزي پيشگيرانه و ارتقاي آگاهي عمومي مردم در راستاي كاهش آمار كشته ها و مصدومين در حوادث رانندگي موثر باشند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه