آغاز بکار منطقه آزاد مازندران با تاخیر ۲۵ ساله

آغاز بکار منطقه آزاد مازندران با تاخیر ۲۵ ساله

مدیر اجرایی منطقه آزاد مازندران از قصور و کوتاهی مدیرانی که موجب شدند فعالیت منطقه آزاد با تاخیر ۲۵ ساله آغاز شود، گلایه کرد.

به گزارش چامه شمال، حجت‌الاسلام مجیدرضا فولادی در نشست خبری که به مناسبت هفته خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: منطقه آزاد مازندران می‌توانست از سال ۷۴ و همزمان با منطقه آزاد کیش فعالیتش را آغاز کند.

وی با قدردانی از حمایت نمایندگان مردم مازندران که روند موجود را تسهیل کردند، افزود: حق مردم مازندران نبود که آغاز بکار منطقه آزاد با این تاخیر مواجه شود.

مدیر اجرایی منطقه آزاد مازندران اضافه کرد: اگر منتقد روند گذشته هستیم باید در این ایستگاه نمانیم و با جبران مافات، سرعت و شتاب را چند برابر کنیم.

حجت‌الاسلام فولادی با اشاره به اینکه طی روزهای آینده اساسنامه سازمان تجاری و صنعتی منطقه آزاد مازندران ابلاغ خواهد شد، یادآور شد: در گام اول باید طرح جامع تهیه و ساختار منطقه آزاد شکل گیرد.

وی با بیان اینکه برخی از مناطق آزاد از سال ۱۴۰۰ تاکنون موفق نشدند از وضعيت مدیر اجرایی گذر کنند و هم‌اکنون با حاشیه‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: طی ۴ ماه موفق شدیم اساسنامه منطقه آزاد مازندران را اخذ کنیم.

مدیر اجرایی منطقه آزاد مازندران از مدیران مازندرانی درخواست کرد نگاه‌ استانی‌شان را تغییر دهند چراکه مازندران ظرفیتش منطقه‌ای است.

حجت‌الاسلام فولادی با اعلام اینکه بزودی ۱۳ کارگروه راه‌اندازی خواهد شد، افزود: امروزه چالش اصلی کارگروه‌ها یکطرفه بودن است و بدنبال استفاده از ۳ ضلع اساتید و نخبگان، مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و سرمایه‌گذاران و تجار در این کارگروه‌ها هستیم.

وی به بازدید از ۲۶ واحد تولیدی اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون با حدود یکصد سرمایه‌گذار در سطوح بین‌المللی، ملی، منطقه‌ای و استانی جلسه برگزار کردیم.

حجت‌الاسلام فولادی با اشاره به اینکه در استان مازندران ۳۲۴ کارخانه بزرگ داریم، افزود: رویکرد منطقه آزاد، صادرات محور بوده و در این راستا تلاش خواهیم کرد.

مدیر اجرایی منطقه آزاد مازندران در رابطه با پرسشی درباره نبود زیرساخت‌ها، توضیح داد: یکی از خوشبختی‌های منطقه آزاد مازندران این است که زیرساخت‌ها در بندر امیرآباد فراهم بوده و در این ارتباط دغدغه نداریم.

حجت‌الاسلام فولادی ادامه داد: در حوزه جغرافیایی چپکرود تا میرود کسانی که در حال فعالیت هستند، حمایت‌شان خواهیم کرد و کسانی که زمین را تصرف و اقدامی انجام ندادند قطعا طبق ضوابط و مقررات رفع تصرف خواهد شد.

وی افزود: با مدیرانی که در این مورد کوتاهی کردند، از طریق مجرای قانونی برخورد خواهد شد.

مدیر اجرایی منطقه آزاد مازندران با بیان اینکه چالش امروز، مبارزه با مدیران ناکارآمد و فاسد است، تاکید کرد: رانت‌خواری خط قرمز ما است و رانت‌خواران را به رسانه‌ها معرفی خواهم کرد.

حجت‌الاسلام فولادی با اشاره به اینکه منطقه آزاد مازندران ۳ لکه‌ای غیرمتمرکز است، یادآور شد: لکه امیرآباد یکهزار و ۶۰ هکتار، چپکرود تا میرود ۴۶۱ هکتار و بندر نوشهر ۸۴ هکتار وسعت دارند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه

  • خورشیدی ، ارسال شده در 1403/05/23 15:18

    خدا حفظ کنه آقای فولادی رو که درایت و مدیریت جهادی تونست منطقه آزاد مازندران رو در کمترین زمان راه‌اندازی کنه. آقای فولادی از مدیران ملی و با ارزش مازندران هستند.