مجوز نانوایی‌های اجاره‌ای لغو شود
استاندار مازندران خواستار شد:

مجوز نانوایی‌های اجاره‌ای لغو شود

استاندار مازندران خواستار لغو مجوز نانوایی‌های اجاره‌ای شد.

به گزارش چامه شمال، یوسف نوری در نشست کارگروه گندم ، آرد و نان استان، ضمن گلایه از عدم حضور متصدیان و صاحبان پروانه کسب در نانوایی‌ها، اظهار داشت: مجوز نانوایی‌هایی که اجاره داده می شوند لغو گردد و به افراد لایق و درست‌کار که اصول را رعایت می کنند، واگذار شود.

وی تاکید کرد: ارزیابان در نظارت بر نانوایی‌ها نباید از حق مردم بگذرند.

استاندار مازندران در این نشست با تاکید بر نظارت بیشتر بر کیفیت نان گفت: دولت به گندمکار برای تولید گندم گرفته تا کارخانجات آرد برای تولید آرد و نانوا برای تولید نان و همچنین مصرف کننده نهایی یعنی مردم یارانه سنگینی پرداخت می کند اما همه آنها ناراضی هستند و در این راستا باید ساز و کار درستی را برای نظارت و بررسی بیشتر بر کیفیت نان درنظر بگیریم.

نوری با بیان اینکه فرمانداران به عنوان روسای کارگروه های آرد و نان هر شهرستان مکلف به نظارت بر چرخه آرد و نان هستند، تصریح کرد: فرمانداران هر شهرستان بر اساس قوانین، نظارت بیشتری بر نانوایی ها داشته باشند تا جلوی سوء استفاده و جابجایی آرد یارانه ای گرفته شود.

وی همچنین دستگاه های نظارتی استان را مکلف به نظارت بیشتر بر ساعت کار نانوایی ها دانست و بیان کرد: فرمانداران، صمت، جهاد کشاورزی، تعزیرات، دانشگاه علوم پزشکی، اتحادیه ها و غله نظارت بر نانوایی ها را جدی بگیرند و با نانوایی ها که تعطیلی خودسرانه و کاهش ساعت کار دارند برخورد قاطع و جدی صورت گیرد.

نوری با بیان اینکه ارزیاب باید مانند دکتری که جراحی انجام می دهد ارزیابی کند، گفت: بنده از حق مردم نمی توانم بگذرم و شما و ارزیابان و بازرسان نیز نباید از حق مردم بگذرید.

استاندار مازندران از دانشگاه علوم پزشکی و فنی حرفه ای خواست آموزش صحیح مهارت های پخت نان را در اختیار نانوایان قرار دهند تا آن ها با استفاده از تکنیک های لازم، پخت بهتری داشته باشند.

نوری افزود: نانوایی که نان خوب به مردم می دهد نیز باید در ارزیابی ها دیده شود و مورد تقدیر قرار گیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه