ماهفروجک عطرِ بهشت گرفت
کنگره شهدای مازندران متولی پروژه ۲۰ ساله شد

ماهفروجک عطرِ بهشت گرفت

حکایت طرح‌های نیمه‌تمام در مازندران مثنوی هفتاد من کاغذ است. حتی پروژه‌هایی با قدمت ۲ دهه هم در این میان دیده می‌شوند و منحصر به یک بخش خاص نیستند و به حوزه های متعدد ورزش، فرهنگ و خدمات بازمی‌گردند.

حسین احمدی

به گزارش چامه شمال، کمتر مازنی را می‌شناسم که قصه پروژه نیمه‌کاره پیست دوچرخه‌سواری و سالن ۶ هزار نفری ماهفروجک ساری را ندیده و نشنیده باشد؛ طرحی که به نماد پروژه‌های نیمه‌تمام مازندران مبدل شده است.

سازه‌ای که چندین مدیرکل، نماینده، استاندار و وزیر به خود دیده و دستان حمایتگری را به خودش ندیده و همچنان در حسرت بازگشایی و روبان قرمز می‌سوزد.

این روزها که کنگره ۱۴ هزار شهید مازندران به زمان برگزاری مراسم اختتامیه نزدیک می‌شود، متولیان امر تصمیم گرفتند با تکمیل پروژه ماهفروجک، یک یادگاری از کنگره برجای بگذارند و ثابت کنند تنها قائل به برگزاری اختتامیه در ابعاد فرهنگی نیستند.

این بار جهاد و ایثار به ماهفروجک رسید و کنگره شهدای مازندران برگ سبزی از خود برجای گذاشت و شهدا این پروژه ۲۰ ساله را عاقبت بخیر کردند.

به‌وقت ایثار

دبیر ستاد اجرایی کنگره شهدای مازندران در این ارتباط گفت: ورزشگاه ۶ هزار نفری ماهفروجک در تیرماه ۱۴۰۰ با دستور ویدئو کنفرانسی رئیس‌دولت گذشته افتتاح گردید اما مشکلاتی از قبیل مسیر دسترسی، سیستم برق و آب، مانع از بهره‌برداری مناسب از آن شد.

محمد عباس‌پور افزود: اکنون به همت سپاه کربلا مازندران و همکاری تمامی دستگاه‌های دولتی و خصوصی، عملیات تکمیل این سالن ورزشی در آستانه برگزاری دومین کنگره شهدای استان مازندران در حال انجام است.

وی اعلام کرد: دو پروژه در ماهفروجک در حال تکمیل است، یکی از آن‌ها سالن سرپوشیده شهید سلیمانی است که فاقد سیستم برق، سیستم فاضلاب و هواکش است و روشنایی مناسب و کانال‌کشی نیز ندارد.

عباس‌پور یادآور شد: با توجه به در پیش بودن کنگره شهدا و هزینه‌ای که بالغ بر یکهزار فرهنگوورزشهمنشینمی‌شوند میلیارد ریال برآورد شده، تلاش می‌کنیم تا به برکت برگزاری این کنگره، سالن به بهره‌برداری برسد.

فرهنگ و ورزش همنشین می‌شوند

دبیر ستاد اجرایی کنگره شهدای مازندران ادامه داد: علاوه بر این، آماده‌سازی زمین کنار مجموعه نیز در حال انجام است تا برای برگزاری چندین رویداد مهم، از جمله نمایش میدانی "راز سرزمین عشق" که از ۲۵ شهریورماه به مدت ۱۵ شب برای حدود ۱۰ هزار نفر از مردم مازندران اجرا خواهد شد، آماده شود.

عباس‌پور افزود: همچنین نمایشگاه ملی هوا و فضا برای اولین بار در این مجموعه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب محیط بیرونی این مجموعه، گفت: با بهسازی و کف‌سازی زمین، تلاش داریم تا این ویژه‌برنامه‌ها به نحو احسن برگزار شوند. دبیر ستاد اجرایی کنگره شهدای مازندران خاطرنشان کرد: نیروهای عمرانی در حال فعالیت هستند و راه‌های ورودی مجتمع ورزشی ماهفروجک در حال ترمیم و اصلاح است تا رفت و آمد عموم مردم بدون مشکل انجام شود.

به گفته عباس‌پور، پارکینگ این مجموعه نیز با ظرفیت حدود ۵ هزار خودرو در حال اصلاح و تکمیل است تا به راحتی از خدمات آن بهره‌برداری شود.

وی بیان کرد: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته، به نظر می‌رسد که سالن ورزشی ماهفروجک ساری در نهایت به یکی از مراکز مهم ورزشی و فرهنگی استان مازندران تبدیل خواهد شد و به تحقق اهداف ورزشی و اجتماعی این منطقه کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه