روستای گردشگری کندلوس ثبت جهانی می‌شود

روستای گردشگری کندلوس ثبت جهانی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: کندلوس بعنوان اولین روستای گردشگری مازندران ثبت جهانی خواهد شد.

به گزارش چامه شمال، حسین ایزدی در نشست خبری که سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه کربلا در سازمان گردشگری تدارک دیده بود، اظهار کرد: ۵ سالی است که این پرونده در یونسکو مطرح و بدنبال آن یکسری مطالعات و ضوابط ذکر شد که بدنبال رفع نواقص هستیم.

وی افزود: در برخی از زیرساخت‌ها ازجمله مخابرات، راه و بهداشت و درمان دچار چالش بودیم که یک به یک در حال حل شدن است.

ایزدی یادآور شد: پرونده کندلوس مجدداً تکمیل و در دستور کار قرار گرفت که امیدواریم روستای کندلوس نوشهر را در شهریورماه بعنوان اولین روستای گردشگری معرفی کنیم.

وی از برپایی جشنواره غذاهای محلی در هفته دولت خبر داد و گفت: متاسفانه در معرفی غذاهای محلی نتوانستیم شایسته عمل کنیم و این مساله موجب شد استان‌های شمالی دیگر جای مازندران را بگیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با بیان اینکه در ۳ شاخص ازجمله توسعه دریا محور و بوم‌گردی رتبه اول را کسب کردیم، خاطرنشان کرد: در بحث تملک و تهاتر عرصه‌های میراثی دچار مشکلات فراوانی هستیم.

ایزدی در پاسخ به پرسش خبرنگارمان مبنی بر عدم ارتباط رسانه‌ای اداره‌کل گردشگری مازندران قول مساعد داد این رویه تغییر کند.

وی از کمبود اعتبارات گلایه کرد و در عین حال اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تورهای رسانه‌ای را برقرار و زمینه استفاده خبرنگاران رسانه‌های گروهی از ظرفیت‌های گردشگری را فراهم کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه