صادرات مرغ مازندران ۱۵ برابر شد

صادرات مرغ مازندران ۱۵ برابر شد

مدیرکل دامپزشکی مازندران از صادرات بیش از 11 هزار 831 تن فرآورده خام دامی از استان خبر داد.

به گزارش چامه شمال، دکتر حمزه آقاپور کاظمی در خصوص نظارت بر صادرات انواع فرآورده خام دامی در سالجاری اظهار کرد: امسال مجوز صادرات 352 تن ماهی تازه، حدود 63 تن ماهی منجمد، ۲۰۰ تن  آلایشات مرغی و بیش از 3 هزار تن خوراک دام صادر شده است.

وی افزود: میزان صادرات مرغ نسبت به سال گذشته 15 برابر و فرآورده های لبنی هم 66 درصد رشد داشته که این میزان برای مرغ 2 هزار و 450 تن و لبنیات بیش از 5 هزار و 300 تن بوده است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران خاطرنشان کرد: وجود بیش از 3500 مرکز آبزی پروری با تولید سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن، فعالیت 2500 مرغداری با تولید سالانه ۲۱۰ هزار تن گوشت سفید، وجود حدود سه میلیون راس دام سبک و سنگین که ۷۰ درصد آن در قالب دامداری کوچک و سنتی است، مصرف سالانه ۹۰۰ هزار تن شیرخام در کارخانه های لبنی مازندران و پرورش انواع ماکیان، نقش دامپزشکی استان را در صدور مجوز و نظارت از مزرعه تا سفره را دوچندان کرده است.

آقاپور کاظمی وظیفه سازمان دامپزشکی کشور و وزارت جهاد کشاورزی را تأمین امنیت غذایی و ایمنی غذایی دانست و یادآور شد: از شروع تولید و یا قبل از تولید تا مصرف و صادرات در کنار تولیدکننده، مأموریت امنیت غذایی، تولید فراورده‌های دامی با کیفیت و سالم را به عهده داریم.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی و تمهیدات اتخاذ شده صادرات در ماه‌های آتی استمرار می‌یابد، تصریح کرد: نظر به نقش و جایگاه صادرات در حمایت از تولید محصولات داخلی و اشتغال پایدار، این اداره کل در راستای حضور محصولات تولیدی صنایع وابسته به دام استان در بازارهای جهانی و منطقه‌ای نسبت به ملزم‌ کردن کارخانه‌های وابسته به دام، رعایت استانداردهای بهداشتی کشورهای مقصد را در اولویت کاری خود قرار داده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه