"افراپل" آب سالم می‌نوشد

"افراپل" آب سالم می‌نوشد

همزمان با پنجمین روز هفته دولت، پروژه آبرسانی به روستای "افراپل" قائم‌شهر به بهره‌برداری رسید و از این پس مردم این روستا آب شرب بهداشتی می‌نوشند.

به گزارش چامه شمال، فرماندار قائم‌شهر در مراسم بهره‌برداری از این پروژه گفت: به مناسبت هفته دولت پروژه آبرسانی به روستای افراپل به طول ۱۹ هزار متر و با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

جواد مولایی قرا افزود: همچنین به صورت همزمان، اصلاح شبکه جاده جویبار و زاهد کلا، احداث یک باب ایستگاه پمپاژ با آبدهی ۶۴ لیتر در ثانیه و اجرای شبکه توزیع به طول ۸ هزار متر، حفر و بهسازی ۳ حلقه چاه با افزایش آبدهی ۹۵ لیتر در ثانیه و اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی شهری و روستایی به طول ۲۵ هزار متر با اعتبار ۴۲ میلیارد تومان اجرا شده است.

فرماندار شهرستان قائم‌شهر تصریح کرد: عملیات اجرایی پروژه شبکه جمع‌آوری فاضلاب در خیابان نیما و شهید بهشتی نیز از دیگر پروژه های مربوط به آب و فاضلاب بوده که این پروژه با پیش‌بینی اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال شروع شده که پس از بهره برداری یکهزار نفر از مزایای این طرح زیست محیطی برخوردار خواهند شد.

همچنین بهره برداری از ۴ پروژه آبرسانی و عملیات اجرایی یک پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب در شهرستان قائم‌شهر همزمان با پنجمین روز هفته دولت شروع شد.

در این مراسم قائم مقام شرکت آبفا مازندران ضمن گرامیداشت هفته دولت و با اشاره به بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۵۲ پروژه آب و فاضلاب در سراسر استان طی این هفته اظهار داشت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال حاضر ۷۰۰ پروژه آبرسانی و شبکه جمع آوری فاضلاب در استان مازندران در حال اجراست.

علی‌اصغر علیپور در خصوص پروژه های آبرسانی شهرستان قائم‌شهر خاطرنشان کرد: ۴ پروژه آبرسانی شامل آبرسانی به روستای افراپل، اصلاح شبکه جاده جویبار و زاهدکلا، آبرسانی به شهرستان قائم‌شهر و تامین آب شرب این شهر با اجرای عملیاتی شامل اجرای شبکه توزیع به طول ۱۹ هزار متر در افراپل، احداث یک باب ایستگاه پمپاژ با آبدهی ۶۴ لیتر در ثانیه و اجرای شبکه توزیع به طول ۸ هزار متر، حفر و بهسازی ۳ حلقه چاه با افزایش آبدهی ۹۵ لیتر در ثانیه و اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی شهری و روستایی به طول ۲۵ هزار متر اجرا شده است.

وی اعتبار صرف شده را بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با بهره برداری از این پروژه ها بیش از ۳۷ هزار نفر از مزایای آنها بهره مند شدند.

علیپور از آغاز عملیات اجرایی پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب در خیابان نیما و شهید بهشتی قائم‌شهر نیز خبر داد‌.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه