واردات برنج در کار نیست

واردات برنج در کار نیست

استاندار مازندران از کشاورزان خواست به شایعات در فضای مجازی در زمینه واردات برنج توجه نکنند چراکه وارداتی در کار نیست.

به گزارش چامه شمال، یوسف نوری در آیین افتتاح همزمان ۷۸ پروژه شاخص بخش کشاورزی استان مازندران به مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: کشاورزی حدود ۱۲ درصد تولید ناخالص داخلی را دارد.

وی افزود: نقطه عطفی بین کشاورزی و گردشگری داریم با عنوان صنعت گردشگری کشاورزی که می‌توان از این ظرفیت در استان مازندران استفاده بهینه داشت.

استاندار مازندران با اشاره به قطب تولید برنج بودن افزود: اجازه واردات برنج داده نشد و جای نگرانی برای کشاورزی نیست و با جلسه‌ای که در سال گذشته با شهید رئیسی داشتیم این مورد بررسی شد و درصد آنالیز نهایی برنج شدیم.

نوری تصریح کرد: به این شایعات در فضای مجازی توجه نشود زیرا وارداتی در کار نیست و باید مراقب باشیم تا زنجیره خرید و قیمت‌گذاری به درستی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: نهایی شدن زنجیره هم به سود سرمایه‌گذار و هم تولید کننده است زیرا هزینه کمتر خواهد شد چراکه نهاده‌ها یکی است.

نوری عنوان کرد: کامل کردن زنجیره با مشارکت مردم قطعاً امیدبخش خواهد بود و کسی که در انتهای زنجیره است می‌تواند به طور مثال خوراک دام تحویل دهد و محصول را بیمه کند تا خسارت نبینند و بانک نیز نقش پشتیبانی داشته باشد.

استاندار مازندران بیان داشت: تولید کننده مطلقاً بدون تشکیل زنجیره سود نخواهد داشت و تکمیل زنجیره سبب می‌شود محصولات با کیفیت بهتر در زنجیره کامل به دست مصرف‌کننده برسد.

نوری گفت: استان مازندران در ۱۲ محصول در کشور رتبه اول را دارد که نشان از ظرفیت عالی این استان بوده و باید تولیدکننده مورد حمایت باشد.

همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این آیین با بیان اینکه امسال سال نادری در حوزه آفات باغات بود، گفت: با خدمات پشتیبانی، مدیریت خوبی صورت گرفت تا زیان کمتری داشته باشیم.

بابک مؤمنی اظهار کرد: بخش کشاورزی ثابت کرده که مجاهد عرصه نرم جمهوری اسلامی ایران است و محمودآباد نیز مرکز جغرافیایی استان مازندران محسوب می‌شود.

وی افزود: اگر فرزندان همین کشاورزان در عرصه دفاع از مرزها از جان خود نمی‌گذشتند امروز شاهد خدمت در حوزه امنیت غذایی نبودیم.

مؤمنی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۸ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران انجام شد و ۲۳ درصد میزان طیور را نسبت به سال‌های گذشته افزایش دادیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: از بین ۷۸ پروژه بهره‌برداری شده، ۶۵ پروژه در حوزه زیرساخت آب و خاک است که اگر تعامل و همکاری بین مدیریت آب و خاک و بخش کشاورزی نبود این مهم محقق نمی‌شد.

مؤمنی با اشاره به اینکه من شرمنده جامعه کشاورزی و کشاورز هستم، افزود: امسال سال نادری در حوزه آفات باغات بود اما در مرکز جامعه خدمات پشتیبانی خوبی داشتیم و مدیریت خوبی شد تا زیان کمتری را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: حفظ محصولات مرکبات که مزیت اقتصادی استان مازندران محسوب می‌شود بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه