دولت به فکر افزایش تولید باشد

دولت به فکر افزایش تولید باشد

نماینده ولی‌فقیه در مازندران گفت: دولت در کنار اخذ مالیات باید به فکر افزایش تولید و درآمدزایی باشد.

به گزارش چامه شمال، آیت‌اله محمدی لائینی در دیدار با سرپرست و کارکنان اداره‌کل امور مالیاتی مازندران اظهار کرد: دولت باید زمینه های خودکفایی، اشتغال، درآمدزایی و رشد اقتصادی را فراهم کند و فشار به یک خانواده و یک کارمند و کسانی که دخل‌شان به خرجشان نمی رسد جز بی‌عدالتی چیز دیگری نیست.

وی افزود: دولت‌ها همان اندازه که به اخذ مالیات توجه می کنند باید به فکر افزایش تولید و درآمدزایی خانواده ها باشند.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: به همان مقدار اگر آنهایی که بستر تولیدشان فراهم است در مالیات ستانی ضعیف برخورد کنیم آسیب بزرگ و کاری نادرست بوده و نباید هیچ ملاحظه ای داشته باشیم و قانون تنها برای ضعفا نیست.

آیت‌اله محمدی لائینی ️در خصوص پیشرفت مالیات‌ستانی گفت: رشد مالیات در طول سالهای پی در پی باید با شیب ملایم، حساب شده و منطقی باشد. از طرفی نیز باید در خصوص مالیات‌ستانی دولت الکترونیک را پیاده کنیم و تمامی معاملات باید سیستمی شود تا به طور سیستمی هم مالیات آنها تعیین شود.

وی تاکید کرد: شعار پیشروی به سمت دولت الکترونیک دو سه دهه است که مطرح بوده ولی عملی نمی شود. ما می توانیم برای پیشرفت در این امر از ظرفیت مراکز دانش بنیان استفاده نماییم.

اختصاص ۶۷۰ میلیارد تومان ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

در ادامه سرپرست اداره‌کل امور مالیاتی مازندران گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبر انقلاب اسلامی در خصوص اقتصاد مقاومتی، سازمان امور مالیاتی کشور تمامی برنامه ها و ابزار ها را بکار گرفته تا بتواند در امدهای پیش بینی شده در قانون بودجه را محقق نماید، بطوریکه هزینه های دولت از محل درآمدهای مالیاتی تامین گردد.

بهرام سلطانی افزود: در مردادماه سالجاری سهمیه وصولی را با همکاری و همراهی همکاران اداره کل امور مالیاتی مازندران به ۱۰۰ درصد رساندیم.

سرپرست اداره‌کل امور مالیاتی مازندران یادآور شد: در ۴ ماهه ابتدایی سالجاری مبلغ ۶۷۰ میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده را در اختیار شهرداری ها و دهیاری های استان برای اقدامات عمرانی قرار دادیم.

گفتنی است: در پایان عابدی رئیس اداره امور اجرایی بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی استان مازندران نیز گزارشی از عملکرد این اداره کل در حوزه جلوگیری از فرار مالیاتی و نحوه رسیدگی ها و ماده ۱۸۱ ق.م.م نیز ارائه داد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه