اعزام تیم کارشناسی سازمان منابع طبیعی کشور به الیمالات

اعزام تیم کارشناسی سازمان منابع طبیعی کشور به الیمالات

سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - ساری گفت: یک تیم کارشناسی از سوی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور وارد منطقه الیمالات شده و در حال تهیه گزارش در خصوص دامنه این طرح و توقف آن است.

به گزارش چامه شمال به نقل از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری، مقیمی‌مهر با اعلام اینکه منابع طبیعی در برابر تخریب جنگل ها ساکت نمی ماند، اظهار کرد: حفاظت اساسی ترین و مهمترین وظیفه سازمان منابع طبیعی بوده و در برابر تخریب و تصرفات اراضی جنگلی ساکت نخواهد ماند و با جدیت از قطع درختان جلوگیری می کند.

وی از تعطیلی پارکینگ طرح گردشگری سد الیمالات در منطقه جنگلی نور با هماهنگی دادستان این شهرستان خبر داد و افزود: پس از ورود عوامل این طرح در منطقه جنگلی الیمالات شخصاً به همراه فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان و شهرستان وارد عرصه شده و جلوی کار را گرفته و سازه ها را از جنگل به بیرون منتقل کرده‌ایم.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - ساری همچنین از تشکیل سریع پرونده قضایی برای این شرکت متخلف توسط منابع طبیعی استان خبر داد و اظهار امیدواری کرد که مراجع قضایی از اقدام منابع طبیعی در جهت جلوگیری از تصرفات اراضی جنگلی حمایت نماید.

مقیمی‌مهر خاطرنشان کرد: منابع طبیعی برای جلوگیری از تخریب و تصرفات اراضی جنگلی الیمالات نیازمند حمایت مراجع قضایی بوده و در این زمینه به هماهنگی بیشتری از سوی دادستانی استان نیازمند است.

وی ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی در رابطه با از ریشه کندن یک درخت تنومند توسط بولدوزر را مربوط به منطقه جنگلی الیمالات ندانست و صراحتاً اعلام کرد که این ویدئو مربوط به حوزه استحفاظی منابع طبیعی استان مازندران - ساری نیست.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه