۸۲ شهید غریب در اسارت مازندران تکریم می‌شوند

۸۲ شهید غریب در اسارت مازندران تکریم می‌شوند

نشست خبری اجلاسیه شهدای غریب در اسارت مازندران متفاوت‌تر از سایر نشست‌های رسانه‌ای برگزار شد. این نشست خبری ۱۰ میهمان داشت؛ میهمانانی از جنس ایثار، صبر، مقاومت و آزادگی.

به گزارش چامه شمال، نشست مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با حضور آزادگان دفاع مقدس برگزار شد و ابتدا دبیر استانی کنگره شهدای غریب در اسارت مازندران که خود از آزادگان دفاع مقدس است، از تکریم ۸۲ شهید غریب در اسارت استان در کنگره ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران خبر داد.

جعفر مزیدها در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: اولین اجلاسیه شهدای غریب در اسارت مازندران ۲۸ شهریورماه در سالن هلال احمر ساری برگزار می‌شود.

وی افزود: از ۸۲ شهید غریب در اسارت مازندران، ۱۸ شهید توسط گروهک‌های کومله و منافقین و مابقی در اردوگاه‌های عراق به شهادت رسیدند.

دبیر استانی کنگره شهدای غریب در اسارت مازندران از وجود ۲ خلبان شهید غریب در اسارت خبر داد و گفت: شهید خلبان حسین قاسمی از شهرستان آمل پس از ۳ ماه اسارت توسط گروهگ کومله به شهادت رسید. همچنین خلبان شهید پرویز ذبیحی از قائم‌شهر پس از بمباران پالایشگاه عراق به اسارت درآمد و به شهادت رسید.

مزیدها با اعلام اینکه ۱۷ شهرستان مازندران دارای شهید غریب در اسارت هستند، یادآور شد: شهید عقیل افتخاری از جویبار کم‌سن‌ترین شهید غریب در اسارت مازندران است.

دانشنامه شهدای غریب در اسارت رونمایی می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در این نشست از رونمایی از دانشنامه شهدای غریب در اسارت در ۴ جلد در استان خبر داد.

سعید کهنسال اظهار کرد: سوم مهرماه دیدار از ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید در قالب یک رزمایش صورت خواهد پذیرفت و در این راستا با خانواده ۸۲ شهید غریب در اسارت دیدار خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه برخی از شهدای غریب در اسارت هنوز شناسایی نشدند و این اقدام ادامه دارد، گفت: در حال تدوین تاریخ شفاهی خاطرات شهدای غریب هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به اینکه یادواره شهدای دودانگه میزبان خانواده شهید گمنام مدفون در منطقه است، افزود: شهید گمنام دودانگه شناسایی شد و والدین شهید علی احمدی به همراه ۸۰ نفر از شیراز می‌آیند تا از سنگ مزار شهید در دودانگه رونمایی شود.

کهنسال با اشاره به اینکه پیش‌کنگره با حضور همه ۶ هزار فرزندان شهدا و همسران‌شان برگزار خواهد شد، افزود: سرود مختص آزادگان مازندران تدوین و در کنگره به نمایش درخواهد آمد.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌هایی که شاهد خواهیم بود توسط آزادگان انجام خواهد شد، از اجرای تئاتر صحنه‌ای در کنگره و رونمایی از تمبر شهدا خبر داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه