بزرگترین نيروگاه خورشيدي خاورمیانه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران احداث می‌شود

بزرگترین نيروگاه خورشيدي خاورمیانه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران احداث می‌شود

معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از احداث بزرگترین نیروگاه فتوولتائیک خاورمیانه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران توسط وزارت نیرو خبر داد.

به گزارش چامه شمال، دکتر عزت‌اله محمدی افزود: این اقدام در راستای اجرای تامین حداقل بیست درصد برق مصرفی از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک می باشد.

وی با بیان اینکه مشترکان مشمول این قانون می‌بایست از ابتدای سالجاری سالانه پنج درصد از برق مصرفی خود را از طریق انرژی های تجدیدپذیر و پاک تامین نموده و این مقدار به تدریج طی چهار سال می‌بایست به ۲۰ درصد افزایش یابد، ادامه داد: در صورت عدم اجرای این مصوبه، میزان انرژی مشمول با نرخ تجدیدپذیر محاسبه و در ردیف جداگانه در قبوض برق بعنوان جریمه درج خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی مازندران محل اجرای این پروژه را در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم(ص) ذکر کرد و از تایید مکان احداث نیروگاه خورشیدی در این مجموعه توسط شرکت توزیع برق استان مازندران خبر داد.

محمدی اعلام کرد: با توجه به برآورد انجام شده توسط این شرکت، در صورت راه اندازی نیروگاه فتوولتائیک، برق تعداد انشعاب ۱۲۶۳ دانشگاه علوم پزشکی مازندران را سالانه به ظرفیت ۲.۸ مگاوات یا مجموعا برای پوشش ۲۰ درصد برای چهار سال ظرفیت به ۱۱.۲ مگاوات تامین می‌کند.

وی با اشاره به مزيت هاي نيروگاه برق خورشيدی تاکید کرد: این پروژه به وسعت ۱۵ هکتار بعنوان یکی از پروژه های بزرگ تولید انرژی پاک در سطح کشور و خاورمیانه است که در این دانشگاه انجام می شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه