تخریب اسکله هتل مروارید نور پس از دو دهه

تخریب اسکله هتل مروارید نور پس از دو دهه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از آزادسازی 440 مترمربع حریم و بستر رودخانه با تخریب اسکله هتل مروارید نور خبر داد.

به گزارش چامه شمال، حیدر داوودیان اظهار کرد: اسکله غیرمجاز متعلق به هتل مروارید ایزدشهر در شهرستان نور که حدود ۲ دهه در حریم رودخانه هاشم‌رود و محدوده ساحل و دریا قرار داشت، با پیگیری اداره امور منابع آب شهرستان نور و بنا به حکم دستگاه قضایی تخریب و 440 متر مربع زمین عرصه حریم و بستر رودخانه آزادسازی شد.

وی افزود: این سازه اواخر دهه ۷۰ از سوی سرمایه‌گذار به صورت غیرمجاز ساخته شد و قرار بود در سال‌های گذشته طبق احکام صادره قضایی تخریب شود که پس از پیگیری‌های مستمر این حکم با همراهی دستگاه قضا و نیروی انتظامی اجرا شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران ادامه داد: با توجه به ضرورت حفاظت از رودخانه‌ها اجرای این حکم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود که خوشبختانه پس از پیگیری‌های متعدد انجام شد.

داوودیان خاطرنشان کرد: برابر تبصره چهار ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب وزارت نیرو، ایجاد هرگونه اعیانی در حریم و بستر رودخانه‌ها و دریا خلاف قانون بوده و بنابراین برابر قانون باید با متصرفان به انفال با همراهی مسوولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط و همراهی دستگاه قضایی برخورد شود.

وی با اشاره به همکاری دستگاه قضا در برخورد با متخلفان و بازپس‌گیری زمین‌های تصرف شده، تاکید کرد: همکاران ما برای حفظ بستر و حریم رودخانه‌ها در مقابل سودجویان از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد و با متخلفان قاطعانه طبق قانون برخورد می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران تصریح کرد: از همه شهروندان و مسافران درخواست داریم که در صورت مشاهده تخلفاتی از قبیل برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها و سواحل یا تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها موضوع را به شماره ۱۸۲۱ یا سامانه پیامکی اطلاع دهند تا بلافاصله برای پیگیری اقدام شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای مازندران، 120 رودخانه اصلی و فرعی به طول هفت هزار کیلومتر در مازندران وجود دارد که دست‌کم 20 رودخانه از این تعداد رودخانه‌های بزرگ و اصلی هستند. تلار، تجن، بابل‌رود، چشمه‌کیله، سردآبررود، چالوس، نکارود و هراز از جمله مهم‌ترین رودخانه‌های مازندران هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه