این مدرسه خاص است
گزارشی از نواختن زنگ مهر در بزرگترین مدرسه روستایی کشور؛

این مدرسه خاص است

هرساله آغاز سال تحصیلی در شهرها و روستاها در مدرسه‌ منتخبی جشن گرفته می‌شود و مسئولین به همراه دانش‌آموزان و والدین‌شان، آغاز مدرسه را گردهم می‌آیند و زنگِ مهر به صدا درمی‌آید.

حسین احمدی

به گزارش چامه شمال، اول مهرماه امسال زنگِ مهر در قائم‌شهر در مدرسه‌ای خاص نواخته شد. مدرسه‌ای که چندی پیش میزبان رئیس‌جمهور شهید بود، بنیاد برکت سنگ بنای آن را بنا نهاد و اینکه مزین به نام شهدا است و خیرین نقش پُررنگی در احداث آن داشتند.

مجتمع آموزشی برکت خرماکلا، ویژگی ممتازی دیگری هم دارد که آن را از مدارس دیگر مجزا می‌کند و آن هم آموزش عملی در کنار علم‌آموزی است بطوریکه دانش‌آموزان، پرورش گیاهان زینتی و گلخانه‌ای، لیموترش، دامداری، پرورش طیور بومی و ماهی را توامان می‌آموزند. آموزشی از جنسِ علم و عمل!

آب‌بندان نقلی همجوار مدرسه نیز این مرکز را خاص‌تر کرده و با قدم زدن در حاشیه آن می‌توان خستگی تحصیل را بدر کرد و با روحیه‌تر درس خواند.

فضای چشم‌نواز مدرسه، امکانات ورزشی، قابلیت‌های کارگاهی و نونوار بودن آن دست به دست هم داده تا مجتمع آموزشی برکت خرماکلا که بزرگترین مدرسه روستایی کشور است، خاص‌ترین مدرسه هم بشود.

بنیاد برکت ۲۷۰۰ مدرسه ساخت

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: از زمان تأسیس تاکنون ۴ هزار و ۶۳۵ مدرسه با مشارکت بنیاد برکت و مجمع ۱۵ خرداد ساخته شده است که از این میان، سهم بنیاد برکت ۲ هزار و ۶۷۰ مدرسه بوده است.

امیرحسین مدنی در مراسم نواختن زنگ مهر در مجتمع آموزشی برکت روستای خرماکلا در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به اینکه به تأکید و توصیه مقام معظم رهبری، ساخت فضاهای آموزشی در مناطق کمتر برخوردار و روستایی در دستور کار بنیاد قرار گرفت، اظهار کرد: تعداد ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: امسال هم به برکت نام امام (ره)، ۵۰۰ مدرسه جدید اضافه خواهد شد که از این میان ۴۰۰ مدرسه در سال گذشته به‌صورت کانکسی بودند.

توزیع ۲ هزار بسته نوشت‌افزار ایرانی

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به کارهای خوبی که در حوزه آموزشی و تحقق عدالت آموزشی انجام شد، اشاره و تصریح کرد: یکی از این طرح‌ها، اهدا و توزیع ۲ هزار بسته کامل نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی به مناسبت اول مهر در مناطق کمتر برخوردار بوده است.

مدنی با بیان اینکه در راستای راه‌اندازی مدارس فناوری و مدارس تولید مهارت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام متعهد شد تا ۵۰ مدرسه را تجهیز کند، یادآور شد: تا کنون کار تجهیز ۱۶ مدرسه صورت گرفت و مابقی هم تا پایان سالجاری انجام خواهد شد.

وی به تولید گلخانه‌های تولید لیموترش و گل‌های تزئینی در روستای خرماکلا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یکهزار گلخانه در این روستا راه‌اندازی شد و برنامه داریم تا ۵ هزار گلخانه دیگر در استان راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/

تصاویر خبر


ارسال دیدگاه