آغاز پلاک‌گذاری قبور گلزار شهدا در مازندران

آغاز پلاک‌گذاری قبور گلزار شهدا در مازندران

مراسم پلاک‌گذاری قبور شهدا در مازندران در گلزار شهدای ملامجدالدین ساری برگزار شد.

به گزارش چامه شمال، این مراسم با حضور فرمانده سپاه کربلا و رئیس دانشگاه مازندران به همراه تعدادی از خانواده شهدا برگزار شد و به صورت نمادین قبور تعدادی از شهدا پلاک‌گذاری شده است.

با اجرا این طرح و با نصب کی‌آرکد همه اطلاعات مربوط به شهدا اعم از تاریخ تولد و شهادت، وصیت‌نامه‌ و توصیه‌های شهدا و نحوه شهادت مشخص می‌شود.

این طرح با همراهی همکاری سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران، بسیج دانشجویی و دانشگاه‌های مازندران اجرایی شده است و در مرحله نخست اجرای طرح ۴ هزار و ۳۰۰ پلاک آماده شد و از امروز به مدت حدود ۱۵ روز عملیات نصب آن به اتمام می‌رسد.

سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا در این مراسم، اظهار کرد: امنیت امروز کشور را مدیون خون شهدا هستیم.

وی با اعلام اینکه مازندران در آستانه برگزاری دومین کنگره ملی سرداران و ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید قرار دارد، افزود: در راستای برگزاری کنگره اقدامات خوبی در استان انجام شده که به برکت خون شهدا همه مردم از آن منتفع می‎‌شوند.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس،خاطر نشان کرد: مسئولیت برنامه‌های این هفته برعهده اداره‌کل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران بوده که برنامه‌های متعدد و متنوعی در سطح استان مازندران در حال برگزاری است.

سردار مسلمی با اشاره به حضور ارزشمند خانوده شهید نوروزی،خانواده شهید احمدی آزاد و شهید علمدار در مراسم پلاک گذاری شهدا، گفت: امروز برای ما توفیقی بود که در خدمت این خانواده هستیم.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اقدامات انجام شده برای پلاک گذاری قبور شهدا یادآور شد: از ظرفیت تکنولوژی‌های روز برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید استفاده کنیم.

سردار مسلمی خاطر نشان کرد: پلاک گذاری قبور شهدا اقدام بسیار ارزشمندی بود که باید از آن استفاده کنیم هر یک از شهدا که روبروی مزار آنها نشسته‌ایم دارای ویژگی‌های خاص اخلاقی هستند که به واسطه معرفی آنها می‌توانیم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را از کشور و مردم دور کنیم.

وی اضافه کرد: ما امروز به عنوان مسئول، وظیفه داریم با بهترین روش گنجینه‌ای که شهدا برای ما گذاشته‌اند را بازگشایی و آن را به مردم و نسل جدید منتقل کنیم.

بیش از ۴ هزار پلاک آماده نصب است

همچنین مسؤول سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران، گفت: ۴ هزار و ۳۰۰ پلاک در مرحله اول برای پلاک گذاری قبور شهدا آماده شده است.

محمدهادی موذن در مراسم پلاک گذاری قبور شهدا در آرمگاه ملامجدالدین ساری با اشاره به همکاری دانشگاه‌های مازندران و پارک علم و فناوری برای تهیه اقدامات دیجیتالی پلاک گذاری قبور شهدا، اظهار کرد: برای اجرای این طرح آمار کلی شهدا را از بنیاد شهید استان مازندران تهیه کردیم.

وی اضافه کرد: برخی آمار تا حدودی با قبور شهدا مطابقت نداشته که اقدامات لازم برای اصلاح این امر انجام شده است.

مسؤول سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران اضافه کرد: با همکاری دانشگاه‌های استان مازندران اقدامات لازم برای برنامه‌نویسی این طرح انجام شده و تاکنون ۴ هزار و ۳۰۰ پلاک تهیه شده و بقیه پلاک‌های مربوط به شهدا هم در حال جمع آوری است.

وی اضافه کرد: پلاک گذاری قبور شهدا از امروز آغاز شده و در مرحله اول حدود یک ماه عملیات پلاک گذاری در مرحله اول به اتمام می‌رسد و در مراحل بعدی بر اساس برنامه تا پایان سال این طرح به اتمام می‌رسد.

موذن یادآور شد: با اسکن QR کد اطلاعات کامل مربوط به شهدا روی صفحه تلفن همراه هوشمند ظاهر می‌شود و با توجه به اینکه ممکن است برخی اطلاعات مربوط به شهدا تغییر کند امکان ویرایش آن نیز وجود دارد.

وی با اشاره به وجود ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید استان مازندران، گفت: QR کد در حال حاضر تنها روی قبور شهدای دفن شده در مازندران نصب می‌شود و در سایر استان‌ها نیاز به همکاری و هماهنگی با ادارات استان‌ها دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه