قائم‌شهر میزبان نمایشگاه ملی کتاب دفاع‌مقدس / پیوست رسانه‌ای حلقه مفقوده نمایشگاه سیزدهم

قائم‌شهر میزبان نمایشگاه ملی کتاب دفاع‌مقدس / پیوست رسانه‌ای حلقه مفقوده نمایشگاه سیزدهم

نشست خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران پیرامون "سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت" برگزار و خبرنگاران در رابطه با عدم پیوست رسانه‌ای این نمایشگاه، پرسش‌ها و گلایه‌هایشان را مطرح کردند.

به گزارش چامه شمال، نارضایتی رسانه‌ها در این نشست تنها به نمایشگاه کتاب ختم نشد و خبرنگاران در مورد نبود پیوست رسانه‌ای گنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران نیز سوالات‌شان را بیان و خواستار توجه بیشتر متولیان امر به اهالی خبر شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این نشست اعلام کرد: مسئولیت کارگروه رسانه کنگره شهدا برعهده مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران است و اداره‌کل ارشاد مسئولیت دو کارگروه دیگر را برعهده دارد!

احسان آهنگر نقش رسانه‌ها را در اطلاع‌رسانی رویدادهای فرهنگی مهم خواند و عنوان کرد: تلاش می‌کنیم در برنامه‌های آتی این نقیصه مرتفع شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه از برپایی سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت در قائم‌شهر خبر داد.

احسان آهنگر در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به اینکه مردم مازندران پرچمدار بزرگداشت شهدا در کشور هستند و آمارها حکایت از این مساله دارد، اظهار کرد: اگر نسل جوان با دفاع مقدس آشنا شود، درس‌های بزرگی در پی این شناخت بدست خواهد آمد.

وی افزود: در بین همه زحماتی که اقشار مختلف برای زنده نگه‌داشتن یاد شهدا صورت دادند‌، ابزار هنر نقش بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات در ترویج فرهنگ ایثار، کتاب و برگزاری نمایشگاه کتاب است، یادآور شد: دیار علویان ۸ لغایت ۱۳ مهرماه میزبان سیزدهمین دوره نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت است.

احسان آهنگر گفت: نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس این دوره با همت بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و خانه کتاب و ادبیات ایران و با مشارکت سپاه کربلا از ۸ مهرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی قائم‌شهر برگزار شود.

وی با اعلام اینکه نمایشگاه کتاب صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ برپا است، افزود: تاکنون ۱۰۳ ناشر اعلام آمادگی کردند و انتظار می‌رود تعداد غرفه‌ها به ۱۲۰ عدد برسد.

آهنگر با اشاره به اینکه سالن شماره یک به فروش متمرکز کتاب دفاع مقدس اختصاص یافته است، اضافه کرد: در سالن شماره دو نیز نمایشگاه عفاف و حجاب با ۳۰ غرفه برپاست و فروشگاه و نمایشگاه نوشت افزار ایرانی - اسلامی نیز در قالب ۱۵ غرفه دایر است.

وی ادامه داد: همچنین ۳۰ غرفه به تولیدکنندگان صنایع دستی اختصاص یافته و ۱۰ غرفه نیز در اختیار تشکل‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های اجرایی قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، برگزاری مراسم تجلیل از ناشران فعال دفاع مقدس، همایش دانشجویان با رویکرد کتاب، همایش کتاب آسمانی، عصرِ شعر ایثار و مقاومت، نشست فعالان و نویسندگان دفاع مقدس و اجرای تئاتر خیابانی را از دیگر برنامه‌های جنبی این نمایشگاه اعلام کرد.

آهنگر گفت: نمایشگاه مجازی کتاب دفاع مقدس هم داریم و علاقمندان می‌توانند برای اولین بار در این حوزه، کتاب‌شان را بصورت مجازی خریداری کنند.

وی افزود: بخش ویژه‌ای در نمایشگاه دایر شده که ۷۰ عنوان کتاب دفاع مقدس که توسط مقام مقدس تقریظ شده، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

آهنگر از نمایش ۴۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس که به زبان‌های دیگر ترجمه شده، خبر داد و گفت: درصدد هستیم از کشورهای مقاومت، غرفه داشته باشیم و تاکنون کشور یمن در این رابطه اعلام آمادگی کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: قرار است تخفیفات را در نمایشگاه کتاب درنظر بگیریم و برای هر کدملی تا سقف یک میلیون تومان و حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد تخفیف قائل شویم.

آهنگر در پایان از رونمایی از ۵ کتاب فاخر مازندران در حوزه دفاع مقدس در این نمایشگاه خبر داد.

انتهای پیام/

تصاویر خبر


ارسال دیدگاه