به گزارش چامه شمال، حسن جهانیان با اشاره به اینکه 13 درصد ناوگان باری مازندران، اضافه تناژ دارند، اظهار کرد: در شهریورماه سالجاری سامانه های هوشمند توزین در حال حرکت استان بیش از 181 هزار تردد از وسایل نقلیه باری را رصد و پایش کرد که از این میان بیش از 24 هزار تخلف اضافه تناژ بالای ده درصد مجاز شناسایی شده است.
وی افزود: این میزان از تخلفات معادل بیش از 13 درصد تردد وسایل نقلیه سنگین بوده که عدد قابل توجهی میباشد.
جهانیان گفت: با توجه به اینکه یکی از علل اصلی تخریب رویه راه ها و ابنیه آن اضافه بار وسایل نقلیه سنگین است لذا کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی که دارای اضافه بار غیرمجاز هستند اهمیت بالایی در حفظ راه و کاهش هزینه های نگهداری آن دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای مازندران خاطر نشان ساخت: بدین منظور اداره مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران کریدورهای اصلی حمل بار در استان را مجهز به سامانه هوشمند توزین در حال حرکت کرده است.
جهانیان ادامه داد: مهمترین شاخصه سامانه توزین در حال حرکت WIM کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت بدون نیاز به توقف آنهاست که مزایایی چون عدم اتلاف زمان، صرفه جویی سوخت و حذف نیروی انسانی را به همراه دارد.
وی یادآور شد: این سامانه با استفاده از سنسورهای نصب شده در سطح جاده وسایل نقلیه متخلف دارای اضافه تناژ را به صورت هوشمند شناسایی کرده و اطلاعات آن را به صورت برخط به پاسگاه پلیس راه ارسال می کند.
جهانیان ادامه داد: در مرحله بعد در باسکولهای ثابت پلیس راه وسیله نقلیه خاطی به طور دقیق وزن شده و نسبت به اعمال مقررات از جمله اعمال جریمه، تخلیه بار و معرفی راننده و شرکت متخلف به کمیسیون رسیدگی به تخلفات ناوگان باری در این اداره کل اقدام می گردد.
وی در خاتمه افزود: از دیگر مزایای استفاده از این تکنولوژی شناسایی تخلف سرعت وسایل نقلیه سنگین، شناسایی وسایل فاقد بارنامه و مجوز حمل بار و تشکیل پایگاه آماری جامع از حمل و نقل بار در استان جهت برنامه ریزی و مدیریت بر آن است.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه