13 درصد ناوگان باری مازندران، اضافه تناژ دارند

13 درصد ناوگان باری مازندران، اضافه تناژ دارند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری خبر داد.

به گزارش چامه شمال، حسن جهانیان با اشاره به اینکه 13 درصد ناوگان باری مازندران، اضافه تناژ دارند، اظهار کرد: در شهریورماه سالجاری سامانه های هوشمند توزین در حال حرکت استان بیش از 181 هزار تردد از وسایل نقلیه باری را رصد و پایش کرد که از این میان بیش از 24 هزار تخلف اضافه تناژ بالای ده درصد مجاز شناسایی شده است.

وی افزود: این میزان از تخلفات معادل بیش از 13 درصد تردد وسایل نقلیه سنگین بوده که عدد قابل توجهی می‌باشد.

جهانیان گفت: با توجه به اینکه یکی از علل اصلی تخریب رویه راه ها و ابنیه آن اضافه بار وسایل نقلیه سنگین است لذا کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی که دارای اضافه بار غیرمجاز هستند اهمیت بالایی در حفظ راه و کاهش هزینه های نگهداری آن دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران خاطر نشان ساخت: بدین منظور اداره مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران کریدورهای اصلی حمل بار در استان را مجهز به سامانه هوشمند توزین در حال حرکت کرده است.

جهانیان ادامه داد: مهمترین شاخصه سامانه توزین در حال حرکت WIM کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت بدون نیاز به توقف آنهاست که مزایایی چون عدم اتلاف زمان، صرفه جویی سوخت و حذف نیروی انسانی را به همراه دارد.

وی یادآور شد: این سامانه با استفاده از سنسورهای نصب شده در سطح جاده وسایل نقلیه متخلف دارای اضافه تناژ را به صورت هوشمند شناسایی کرده و اطلاعات آن را به صورت برخط به پاسگاه پلیس راه ارسال می کند.

جهانیان ادامه داد: در مرحله بعد در باسکول‌های ثابت پلیس راه وسیله نقلیه خاطی به طور دقیق وزن شده و نسبت به اعمال مقررات از جمله اعمال جریمه، تخلیه بار و معرفی راننده و شرکت متخلف به کمیسیون رسیدگی به تخلفات ناوگان باری در این اداره کل اقدام می گردد.

وی در خاتمه افزود: از دیگر مزایای استفاده از این تکنولوژی شناسایی تخلف سرعت وسایل نقلیه سنگین، شناسایی وسایل فاقد بارنامه و مجوز حمل بار و تشکیل پایگاه آماری جامع از حمل و نقل بار در استان جهت برنامه ریزی و مدیریت بر آن است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه