دو روستای مازندران دوستدار کتاب شناخته شدند

دو روستای مازندران دوستدار کتاب شناخته شدند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مازندران اعلام کرد: مازندرانی‌‌ها در دهمین جشنواره روستاها و عشایر دوست‌دار کتاب خوش درخشیدند.

به گزارش چامه شمال، احسان آهنگر اظهار کرد: در دهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، دو روستای مازندران، برگزیده شدند.

وی عنوان کرد: در دهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، دو روستای اسبوکلای شهرستان ساری و روستای کلاگر محله از توابع شهرستان قائم‌شهر، پس از بررسی‌ و داورهای انجام گرفته به عنوان روستاهای برگزیده در این دوره، معرفی شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه در این دوره از جشنواره ۲۵۱ روستا از ۱۴۷ شهرستان و ۳۲ استان کشور حضور داشتند که از بین آن‌ها ۱۲ روستا برگزیده شدند، افزود: استان‌های یزد، تهران و مازندران هر کدام با بیش از ۲۰ روستا، بیشترین میزان مشارکت را در این رویداد مهم فرهنگی به خود اختصاص دادند.

آهنگر به اختصاص و اهدا ۵۰۰ میلیون ریال حواله کتاب به هر یک از ۱۵ روستای برگزیده ادوار مختلف جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب از مازندران اشاره کرد.

وی یادآور شد: جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب به منظور تقویت هویت ایرانی - اسلامی، امیدبخشی و محرومیت‌زدایی فرهنگی با ارزیابی عملکرد روستاییان و عشایر سراسر کشور و پشتیبانی از طرح‌های نو و مبتکارانه آن‌ها در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، با تمهیدات و برنامه‌ریزی اداره‌کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همه ساله در رده‌های مختلف سنی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

تصاویر خبر


ارسال دیدگاه