جشنواره سی و ششم در خوانِ بازبینی

جشنواره سی و ششم در خوانِ بازبینی

دبیر سی و ششمین جشنواره تئاتر مازندران از بازبینی ۱۲ نمایش خبر داد.

به گزارش چامه شمال، هادی اصغری اظهار کرد: بازبینی نمایش‌ها جهت حضور در جشنواره تئاتر استان از ۲۵ مهرماه شروع شده و طی این دو روز ۱۲ اثر توسط هیئت داوران مورد بازبینی قرار گرفته است.

وی گفت: در نخستین روز بازبینی، نمایش خیابانی «ن مثل نیروگاه» به کارگردانی اسماعیل حسن پور از نکا، نمایش صحنه‌ای «هفت پله تا آتنا» به کارگردانی حمیده احمدی جوان، نمایش صحنه‌ای «راه ناتمام - تمام» به کارگردانی محمد طالبی، نمایش خیابانی«رسول ترک» به کارگردانی علی عظیمی، نمایش خیابانی «انتظار» به کارگردانی ارسلان مهدوی، نمایش خیابانی «ماهی قرمز» به کارگردانی مارال ناطقی از ساری، نمایش صحنه‌ای « لالایی برای بیداری» به کارگردانی حسین غلامی از قائم‌شهر و نمایش صحنه‌ای«بازگشت» به کارگردانی منیژه معصومی اجرا شد.

اصغری افزود: همچنین در دومین روز بازبینی آثار در شهرستان‌های نکا، بابلسر و آمل بوده که نمایش صحنه‌ای «مماس ممتد» به کارگردانی احمد خدادی از نکا و نمایش صحنه‌ای «این صحنه رو یادم میاد» به کارگردانی محمدجواد ملک محمودی از شهرستان گلوگاه، نمایش صحنه‌ای «گمشده در آناتومی» به کارگردانی امیرحسین فلاحت پیشه از بابلسر و نمایش صحنه‌ای «ابریشمی‌ها» به کارگردانی عیسی نعمتی از شهرستان بابل جهت ارزیابی هئیت داوران مرحله انتخاب، به اجرا درآمد.

دبیر این دوره از جشنواره تئاتر استان مازندران با اشاره به این مهم که مضامین آثار اجرا شده در این دو روز، حول محور معرفی و پرداختن به سیره و زندگی شخصیت ها، قهرمانان و شهدای شاخص استان، دفاع مقدس، ایثار و فداکاری، فرهنگ استقامت و مقاومت، موضوعات اجتماعی و سبک زندگی اسلامی ایرانی بوده است، تصریح کرد: برگزاری این جشنواره فرصتی بسیار مناسب برای فعالان هنر نمایش در استان است که می‌توانند با حضور در این جشنواره، استعدادها و توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

اصغری با اشاره به اینکه مخاطب اصلی تئاتر، مردم هستند، اظهار کرد: برگزاری جشنواره تئاتر موجب شور، نشاط و توسعه فرهنگ عمومی خواهد شد.

به گفته وی، هیات انتخاب سی و ششمین جشنواره تئاتر استان مازندران را  استاد داریوش شافی، نادیا فرجی و ندا حبیبی تشکیل داده‌اند.

دبیر جشنواره تئاتر مازندران بیان کرد: در مرحله بازبینی ۲۴ نمایش اجرا خواهد شد که در نهایت با نظر هیات داوران، آثار منتخب مطابق با فراخوان منتشر شده به مرحله نهایی راه خواهند یافت.

اصغری یادآور شد: بازبینی آثار سی و ششمین جشنواره تئاتر مازندران از ۲۵ مهرماه آغاز و تا پایان روز شنبه ۲۸ مهرماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

تصاویر خبر


ارسال دیدگاه