حسین احمدی
به گزارش چامه شمال، بهزیستی مازندران از جمله دستگاههای اجرایی رسانهگریز بوده و سالهاست میانهای با اهالی خبر ندارد.
مدیرکل این سازمان حمایتی، طی دوران مدیریتش از ظرفیت رسانهها در پیشبرد رسالت سازمان متبوع خود بهرهای نبرد و - برخلاف مدیران پیشین که نهایت همراهی با اهالی رسانه را داشتند - با مطبوعات بیگانه بوده و علیرغم اعتراضهای مکرر، اهمیتی به این ماجرا نمیدهد.
رسانه گریزی دکتر فریبا بریمانی موجب شد اغلب خبرنگاران سوالات و چالشها را از طریق تربیون متبوعشان به اشتراک بگذارند و ما هم از این فرصت استفاده و پرسشمان را از طریق رسانه مطرح میکنیم و منتظر پاسخ متقن و درخور این سازمان و در راسش خانم رئیس میمانیم.
برگشت اعتبار به پایتخت موضوع تازهای در مازندران نیست و بارها شاهد عودت اعتبارات از سوی سازمانهای مختلف به وزارتخانهها بودیم و این رویه ناپسند همچنان ادامه دارد.
مدیران ناکارآمد متاسفانه نه تنها در جذب اعتبارات موفق نیستند بلکه اندک اعتبارات گسیل شده به مازندران را در کمال تعجب برگشت داده و اهمالکاریشان را به گردن زمین و زمان میاندازند و گویا وجدانشان هم آزرده و مکدّر نمیشود.
در تازهترین مورد، با برگشت اعتبار ۱۹ میلیارد تومانی ودیعه مسکن مددجویان بهزیستی مازندران به دلیل عدم احصاء خانوار نیازمند و واجدالشرایط مواجه شدیم و از متولیان این سازمان پُرگستره و جمعیت میخواهیم پاسخی شفاف و درخور ارائه داده و فرافکنی را در دستور کار خود قرار ندهند.
ادارهکل بهزیستی مازندران از جمله دستگاههای اجرایی است که به دلیل ماهیت حمایتی در قبال اقشار آسیبپذیر جامعه اعم از معلولان، کودکان و زنان در معرض آسیب، سالمندان و امثالهم، همواره مورد توجه رسانهها و دغدغهمندان اجتماعی قرار دارد. نهادی که به دلیل توسعهبخشی آن در طی سالهای پس از انقلاب اسلامی به عنوان یکی از ارگانهای منتسب به نظام شناخته شده و از حیث کارکردی و تعاملاتی از حساسیت بالایی برخوردار است.
در طی ادوار گذشته و سکانداری دولتهای مختلف، سیاستزدگی در بهزیستی، نوسان داشته و به عنوان نمونه، استان مازندران طی ۵ سال گذشته، ۴ مدیرکل به خود دیده است.
این تغییر و تحولات در ستاد و صف نیز تسری یافت و موجب گردید که این نهاد عریض و طویل با ضعف کارکردی مواجه گشته و در تحقق خواستههای جامعهی هدف خود، ناکام بماند.
از عزل و نصبهای سیاستزده، متزلزل و ناکارآمد که بگذریم، مقوله خدماترسانی نامطلوب به مددجویان استان محل شگفتی است؛ که نمونه مذکور، گلِ سرسبدشان است.
کمکاری و اشتباهی که به هیچ عنوان برای مدیر ارشد استانی قابل توجیه نیست، آن هم مدیری که سابقه مدیریت کلان کشور داشته و باید کاملاً به چگونگی امور واقف باشد.
انتظار است مدیرکل بهزیستی مازندران در اینخصوص شفافسازی کرده تا دلسردی و دلزدگی مددجویان این سازمان کمی التیام یابد. از قضا معاونت مشارکتهای مردمی، اشتغال و مسکن این ادارهکل که سکاندارش یک خانم است، از مقصران این اتفاق ناخوشایند است و در این باب باید پاسخگو باشد!
بیتردید در برههای که تبیین عملکرد مدیران، مورد توجه مقام معظم رهبری قرار دارد، نقش مدیرانِ پاسخگو، حیاتی و انسجامبخش است.
از سوی دیگر در صورت تایید خبر فوق، نقش نهادهای نظارتی در این راستا بسیار ارزشمند است تا با ورود به این مهم، نسبت به هرگونه کوتاهی و اهمالکاری، برخورد و اقدام مقتضی داشته و به سایر دستگاههای اجرایی نیز متذکر شوند تا اقدامات ناصوابی از این دست را تکرار نکنند.
در پایان بار دیگر متذکر میشوم، مدیری که پاسخگوی رسانهها نباشد از این اتفاقات ناخوشایند بسیار رقم خواهد زد چرا که خبرنگاران، دیدهبانِ جامعهاند و با حضور و پیگیریشان قادرند از عملکرد نادرست مسئولین، پیشگیری کنند.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه