شناسایی هوشمند اضافه تناژ در محورهای مازندران

شناسایی هوشمند اضافه تناژ در محورهای مازندران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از ثبت هوشمند ۵ هزار و ۸۰۰ تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در استان خبر داد.

به گزارش چامه شمال، محسن محمدنژاد اظهار کرد: در اردیبهشت ماه سالجاری سامانه های هوشمند توزین در حال حرکت استان بیش از 201 هزار تردد از وسایل نقلیه باری را رصد و پایش کرد و بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ تخلف اضافه تناژ بالای ده درصد مجاز شناسایی شده است که این میزان معادل بیش از 2.9 درصد تردد وسایل نقلیه سنگین بوده که عدد قابل توجهی می باشد.

وی گفت: با توجه به اینکه یکی از علل اصلی تخریب رویه راه ها و ابنیه آن اضافه بار وسایل نقلیه سنگین است لذا کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی که دارای اضافه بار غیرمجاز هستند اهمیت بالایی در حفظ راه و کاهش هزینه های نگهداری آن دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران خاطرنشان کرد: بدین منظور اداره مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران کریدورهای اصلی حمل بار در استان را مجهز به سامانه هوشمند توزین در حال حرکت کرده است.

محمدنژاد ادامه داد: مهمترین شاخصه سامانه توزین در حال حرکت WIM کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت بدون نیاز به توقف آنهاست که مزایایی چون عدم اتلاف زمان، صرفه جویی سوخت و حذف نیروی انسانی را به همراه دارد.

وی یادآور شد: این سامانه با استفاده از سنسورهای نصب شده در سطح جاده وسایل نقلیه متخلف دارای اضافه تناژ را به صورت هوشمند شناسایی کرده و اطلاعات آن را به صورت برخط به پاسگاه پلیس راه ارسال می کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران ادامه داد: در مرحله بعد در باسکول‌های ثابت پلیس راه وسیله نقلیه خاطی به طور دقیق وزن شده و نسبت به اعمال مقررات از جمله اعمال جریمه، تخلیه بار و معرفی راننده و شرکت متخلف به کمیسیون رسیدگی به تخلفات ناوگان باری در این اداره کل اقدام می گردد.

محمدنژاد افزود: از دیگر مزایای استفاده از این تکنولوژی شناسایی تخلف سرعت وسایل نقلیه سنگین، شناسایی وسایل فاقد بار نامه و مجوز حمل بار و تشکیل پایگاه آماری جامع از حمل و نقل بار در استان جهت برنامه ریزی و مدیریت بر آن است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه