به گزارش چامه شمال، مهدی اکبری اظهار کرد: برای این میزان آسفالت، اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان در چهارماه گذشته هزینه شده است.
وی گفت: با توجه به اینکه حمل قسمت اعظمی از محصولات کشاورزی استان به مبادی خارج از استان از طریق حمل و نقل جاده ای انجام می شود، وجود زیرساخت های مناسب برای تردد ناوگان حمل و نقل مناسب تر برای حمل محصولات کشاورزی ضروری است، لذا محورهای فرعی و روستایی استان نیازمند نگاه ویژه هستند.
رئیس اداره نظارت ادارهکل راهداری مازندران؛ بهسازی، مرمت، شنریزی و آسفالت راههای روستایی را از اولویتهای این ادارهکل برشمرد و افزود: ایجاد و توسعه زیرساختها از جمله بازسازی، بهسازی و آسفالت راههای روستایی موجب تسهیل در داد و ستد و افزایش درآمد روستاییان شده و مانع مهاجرت آنها به شهرها میشود.
اکبری خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار این ادارهکل از تعداد 3622 روستا در استان، تعداد 171 روستا زیر 20 خانوار و تعداد 2174 روستای بالای 20 خانوار از راه آسفالته برخوردارند.
وی یادآور شد: با توجه به تاکیدات دولت چهاردهم برای رسیدگی به مطالبه روستائیان، عملیات بهسازی، تعریض و روکش آسفالت راه های مذکور اجرایی شد.
رئیس اداره نظارت ادارهکل راهداری مازندران تصریح کرد: حدود 97 درصد از جمعیت روستایی مازندران در روستاهای بالای 20 خانوار از راه آسفالته برخوردارند.
اکبری اضافه کرد: بهبود وضعیت راههای فرعی و روستایی میتواند به آبادانی این مناطق که از کانونهای مهم تولید و ارزش آفرینی هر جامعه به شمار میروند.
گفتنی است: از 10 هزار و ۴۰۰ کیلومتر راههای استان حدود 7898 کیلومتر راه روستایی می باشد.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه