به گزارش چامه شمال، دکتر عباس پوریانی در آیین آزادی زندانیان استان در بابل، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع)، با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره آیت الله شهید دکتر بهشتی و همه شهدای گرانقدر، گفت: هفته قوه قضاییه فرصت مناسبی است تا مشکلات زندانیان و خانواده آنها مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.
رئیسکل دادگستری مازندران، زندان را فرصتی مناسب برای تفکر و خودیابی دانست و با اشاره به سیاستهای قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان ها، تاکید کرد: زندانیان آزاد شده فرصت بوجود آمده را قدر بدانند و با رفتار و کردار مناسب بازگشت مجدد به زندان نداشته باشند.
پوریانی افزود: امروز به مناسبت هفته قوه قضاییه با همکاری روسا و دادستانهای حوزه های قضایی استان که دغدغه زندانیان و خانواده آنها را دارند و پیگیری مستمر مدیرکل زندان های استان، ۱۳۰ نفر از مددجویان زندان بابل آزاد شده و به کانون خانواده خود باز می گردند.
رئیسکل دادگستری مازندران ادامه داد: دستگاه قضایی و همکاران ما در مجموعه دادگستری و اداره کل زندان های استان، مترصد کمترین فرصت ها برای آزادی زندانیان هستند و در این راستا امروز مجموعاً ۲۹۷ نفر از زندانیان جرائم مالی غیرعمد در سراسر استان با بهره مندی از ارفاقات قانونی آزاد شدند که از روسا و دادستان های حوزههای قضایی، مدیرکل زندان های استان، مدیریت ستاد دیه مازندران و مسئولان انجمن حمایت از زندانیان قدردانی می کنم.
گفتنی است: همزمان با هفته قوه قضاییه و با حضور رئیس کل دادگستری مازندران، دادستان مرکز مازندران، معاونان دادگستری استان و روسا و دادستانهای حوزه های قضایی و مدیرکل زندان های استان از اداره زندان شهرستان بابل بازدید به عمل آمد و طی آن درخواست های ۷۰ نفر از مددجویان مورد بررسی قرار گرفته و دستورات لازم در این خصوص صادر شد.
همچنین با حضور مسئولین، مسجد آیت الله روحانی و همچنین استودیوی سمعی و بصری امید زندان بابل افتتاح و به بهره برداری رسید.
انتهای خبر/
ارسال دیدگاه