80 درصد کنتورهای برق مازندران هوشمند شد

80 درصد کنتورهای برق مازندران هوشمند شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران از هوشمندسازی 80 درصد کنتورهای برق مشترکین خبر داد.

به گزارش چامه شمال، سیدکاظم حسینی کارنامی اظهار کرد: همکاران پرتلاش حوزه لوازم اندازه گیری معاونت فروش و خدمات مشترکین با جدیت و تعهد به رسالت خود، اقدام به بازدید، تست و بازرسی 142 هزار کنتور برق در حوزه جغرافیایی شرکت توزیع نیروی برق مازندران کردند.

وی افزود: این بازدیدها که بنا به درخواست مشترکین و همچنین در راستای وظایف ذاتی این حوزه انجام شد، دستاوردهای قابل توجهی را به همراه داشت.

حسینی کارنامی از کاهش 45 میلیون کیلووات ساعت مصرف برق با تعویض کنتورهای معیوب و شناسایی انشعابات غیرمجاز خبر داد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: در  این بازدیدها، 23 هزار کنتور که دارای نقص و ایراد بودند، شناسایی و تعویض شدند.

حسینی کارنامی بیان کرد: تعویض این کنتورها منجر به کاهش 32 میلیون کیلووات ساعت مصرف برق گردید که معادل صرفه جویی قابل توجهی در منابع ملی و همچنین کاهش هزینه های مشترکین است.

وی افزود: علاوه بر این، طی این بازدیدها نزدیک به 3 هزار مورد استفاده غیرمجاز از انرژی برق نیز کشف و با متخلفین مطابق با قوانین و مقررات برخورد قانونی صورت گرفت.

حسینی کارنامی یادآور شد: این اقدام منجر به بازگشت 13 میلیون کیلووات ساعت برق به چرخه فروش و جلوگیری از هدر رفتن این منبع ارزشمند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای حوزه لوازم اندازه گیری در سال گذشته، هوشمندسازی 80 درصدی مشترکین بود و این اقدام که با برنامه ریزی دقیق و تلاش شبانه روزی همکاران این حوزه انجام شد، نقش موثری در مدیریت مصرف برق، بهینه سازی شبکه و ارائه خدمات نوین به مشترکین ایفا خواهد کرد.

حسینی کارنامی اضافه کرد: هوشمندسازی مشترکین در بخش های عادی و دیماندی انجام شده و شامل تعویض کنتور، تعویض تابلو سنجش، کنترل پذیری پست های اختصاصی مشترکین ولتاژ اولیه و سایر اقدامات مرتبط بوده است.

وی یادآور شد: در کنار هوشمندسازی، عملیات رویت پذیر نمودن و ثبت اطلاعات 23 هزار مشترک دارای کنتور هوشمند نیز در سال گذشته به انجام رسید و این اقدام که شامل اطلاعات 9 هزار مشترک تک فاز و 14 هزار مشترک سه فاز می باشد، امکان دسترسی برخط و لحظه ای به اطلاعات مصرف این مشترکین را فراهم کرده است.

حسینی کارنامی خاطرنشان کرد: مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه لوازم اندازه گیری در سال گذشته، نشان دهنده تلاش و تعهد بی وقفه همکاران این حوزه در راستای ارائه خدمات با کیفیت به مشترکین، مدیریت مصرف برق، صرفه جویی در منابع ملی و حفظ حقوق بیت المال می باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه