تولید عملی واحدهای بخار نیروگاه نکا افزایش یافت

تولید عملی واحدهای بخار نیروگاه نکا افزایش یافت

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: با اجرای برنامه‌های رفع محدودیت تولید و راه‌اندازی تمامی پمپ‌های آب دریا، قابلیت تولید عملی واحدهای بخار نیروگاه شهیدسلیمی نکا 260 مگاوات افزایش یافت.

به گزارش چامه شمال، نوراله ادبی فیروزجائی اظهار کرد: قابلیت تولید عملی واحدهای بخار نیروگاه نکا پس از لایروبی مداوم حوضچه آرامش، انجام تعمیرات اساسی بر روی  تجهیزات تامین آب خنک کاری و نیز به مدار آمدن هشتمین پمپ آب دریا، نسبت به تابستان دو سال گذشته 260 مگاوات افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا افزود: متأسفانه در سالهای اخیر کاهش سطح آب دریای خزر به یکی از چالش های جدی تولید برق در نیروگاه نکا تبدیل شده است به گونه ای که طی سه سال گذشته بدلیل کمبود آب خنک کاری و خارج بودن متناوب 2 پمپ آب دریا همواره دو واحد بخار به صورت نیم بار در مدار تولید قرار داشت که خوشبختانه با لایروبی مداوم حوضچه آبگیر و انجام فعالیتهای تعمیراتی بر روی پمپ های آب دریا، واش پمپ ها، تمیزکاری فیلترهای فاین و باند اسکرین در مسیر سیستم آب خنک کن، تامین قطعات و مونتاژ پمپهای آب دریا و نیز تامین قطعات و تعمیرات اساسی گروه دوم واحد آب ژاول سازی، پس از سه سال همه پمپ های هشتگانه آب دریا در مدار قرار گرفتند.

ادبی فیروزجائی ادانه داد: به تبع آن توان عملی تولید واحدهای بخار در روزهای پیک مصرف و نیاز شدید شبکه در تابستان امسال، نسبت به دو سال گذشته طی دو مرحله به میزان 130 و مجموعاً 260 مگاوات افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق با تقدیر و تشکر از تلاشهای شبانه روزی کارکنان نیروگاه برای رفع محدودیت تولید و ارتقاء آمادگی واحدها برای تولید پایدار انرژی مورد نیاز مشترکان گفت: در آستانه چهل و پنجمین سال بهره برداری از واحدهای بخار نیروگاه قرار داریم، لذا بدلیل قدمت و عمر بالای تجهیزات، حفظ آمادگی واحدهای این نیروگاه برای تولید پایدار انرژی در فصول مختلف سال بویژه در تابستان که تقاضای مصرف به صورت جهشی افزایش می یابد، کار آسانی نیست.

ادبی فیروزجائی خاطرنشان کرد: همکاران توانمند و متخصص ما با تلاش مضاعف و همت جهادي خود در اجرای پروژه ها و انجام تعميرات غیرمترقبه بویژه در شرایط دمایی بالاتر از 60 درجه و رطوبت بالای 90 درصد و همچنین نگهداری و بهره برداری اصولی از واحدها، توانستند آمادگی واحدها را برای تولید مستمر و پایدار شبکه برق کشور در وضعیت مطلوبی حفظ کنند و در ایام پیک مصرف تابستان عملکرد قابل قبولی به ثبت برسانند.

وی یادآور شد: از آب دریا در واحدهای بخار برای خنک کاری تجهیزات و چگالش بخار خروجی توربین ها و مسیرها در کندانسورها (چگالنده بخار) و برگشت مجدد به چرخه بسته آب و بخار استفاده می شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه