بانک کشاورزی مازندران در جایگاه سوم پرداخت تسهیلات
مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران عنوان کرد:

بانک کشاورزی مازندران در جایگاه سوم پرداخت تسهیلات

مدیر شعب بانک کشاورزی استان مازندران گفت: جایگاه سوم کشور در پرداخت تسهیلات را دارا هستیم.

به گزارش چامه شمال، هوشنگ حیدرنژادیان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: در تعداد پرداخت تسهیلات در رتبه سوم و در مبلغ تسهیلات در رتبه هفتم کشور قرار داریم.

وی تاکید کرد: باور داریم این میزان تسهیلات پرداختی متناسب با ظرفیت‌های استان مازندران نیست.

مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران با اعلام اینکه ۹۵ درصد منابع بانک کشاورزی به کشاورزان اختصاص می‌یابد، عنوان کرد: این رقم در سایر بانک‌ها تنها ۱۵ درصد است.

حیدرنژادیان با اشاره به لزوم حمایت جدی از صندوق بیمه کشاورزی، گفت: امسال حدود ۱۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های مختلف پرداخت شد و اعتقاد داریم پرداخت تسهیلات به زنجیره‌ها به یک اولویت محوری در بانک کشاورزی تبدیل شده است.

وی بانک کشاورزی را یک بانک تخصصی به عنوان بازوی دولت در بخش کشاورزی دانست و افرود: حدود ۹۱ سال از عمر فعالیت بانک کشاورزی می‌گذرد و به همین میزان سابقه حضور در بخش کشاورزی کشور دارد.

مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی در هر کجا که حوادث غیرمترقبه از جمله سیل، خشکسالی و حادثه در حوزه کشاورزی اتفاق افتاد در کنار دولت بود و خدمات ماندگاری از خود بر جای گذاشت.

حیدرنژادیان اضافه کرد: دولت‌ها ماموریت‌های خاصی برای بانک‌ها تعریف می‌کنند که همواره بیشترین سهم این ماموریت‌ها به بانک کشاورزی اختصاص یافته و بر همین اساس، حدود ۵۰ درصد برخی اعتبارات در اختیار بانک کشاورزی قرار می‌گیرد که این امر از اهمیت و نقش بانک کشاورزی در توسعه و اشتغال حکایت دارد.

وی تاکید کرد: غذا نیاز اصلی امروز دنیا بوده و تفاوت ماهیت بانک کشاورزی در این عرصه به وضوح مشخص است.

مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران اعلام کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی علیرغم تمامی تلاش‌های بسیاری که صورت داده اما مورد استقبال فعالان بخش کشاورزی قرار نگرفت که متاثر از فعالیت‌های موازی بیمه‌ها در کنار یکدیگر است.

حیدرنژادیان تاکید کرد: سیاست حمایتی بانک کشاورزی به نسبت سایر بانک‌ها متفاوت بوده و عمده خسارت‌های بخش کشاورزی توسط این بانک پرداخت می‌شود و لذا نیازمند حمایت بیشتری در بخش تسهیلات از سوی مسئولان ملی از محل منابع جدید است.

وی متذکر شد: انتظارات کشاورزان از بیمه و سقف پرداخت غرامت بالا بوده و با آنچه در قانون و بندهای ابلاغی وجود دارد کمی متفاوت است اما به مدد پیشرفت‌های فنی و روش‌های اصلاحی امروز شاهد اعمال شرایط بهتری هستیم. هر چند معتقدیم جا برای کار و ترمیم این بخش وجود دارد.

مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران تاکید کرد: باید به یک فهم اقتصادی مشترک دست پیدا کنیم وگرنه قطعا چالش‌های متعددی را در پی خواهد داشت.

حیدرنژادیان خاطرنشان کرد: در گذشته شاید منابع مالی بیشتری وجود داشته اما اکنون خسارات و تبعات افزایش یافته و دولت به دنبال انضباط مالی است.

وی بیان کرد: صندوق بیمه کشاورزی مجری سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است و کلیه خدمات تحت پوشش می‌بایست مطابق با سیاست‌های ابلاغی باشد.

حیدرنژادیان یادآور شد: در استان مازندران حدود ۸۵ محصول دارای سابقه بیمه شدن در صندوق بیمه است که بسته به حق بیمه، غرامت نیز به کشاورزان پرداخت می‌شود.

مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران تصریح کرد: در سال زراعی گذشته، حدود ۸۸۲ میلیارد ریال پرداخت خسارت داشتیم و امسال تنها در بخش دام ۱۶۰ میلیارد ریال پرداخت غرامت صورت گرفت.

حیدرنژادیان به ورود ابزارهای نوین در ارزیابی خسارت اشاره کرد و گفت: استفاده از تصاویر ماهواره‌ای در ارزیابی خسارات به بهبود شرایط کمک کرده و ماحصل آن رضایت نسبی کشاورزان بوده است.

وی یادآور شد: در هفته دولت آیین افتتاح ۸۷ طرح کشاورزی در مازندران برگزار شد که تامین منابع مالی آن بر عهده بانک کشاورزی است.

مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران در پاسخ به سوال خبرنگارمان مبنی بر به سرانجام نرسیدن برخی واحدهای تولیدی کشاورزی، این مساله را به مدیریت بنگاه‌های تولیدی مرتبط دانست و گفت: در اینگونه واحدهای تولیدی دو مولفه مهم و اثرگذار در بروز مشکلات نقش دارند که یکی مدیریت و دیگری عوامل بیرونی است‌.

حیدرنژادیان با بیان اینکه تنها ۱۰ درصد واحدهای تولیدی دچار چالش می‌شوند، افزود: بخش زیادی از واحدهایی که دچار مشکل می‌شوند متاثر از فقدان مدیریت در اداره آن واحد تولیدی است.

وی بحث واردات، قیمت‌ها، اهلیت افراد و مجریان طرح‌ها را از دیگر عوامل به سرانجام نرسیدن برخی واحدهای تولیدی دانست.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه