دوره ابتدایی نقش بنیادین در شخصیت دانش‌آموز دارد

دوره ابتدایی نقش بنیادین در شخصیت دانش‌آموز دارد

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: دوره ابتدایی شروع یک نقش بنیادین در تشکیل شخصیت فرد است.

به گزارش چامه شمال، حسین کمالی در گردهمایی معاونین آموزش ابتدایی استان‌ها در شهرستان آمل اظهار کرد: با ایجاد منابع و امکانات و با روش های تدریس مناسب و تعامل با خانواده می‌توان بسیاری از کارها را پیش برد.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت مازندران تصریح کرد: نقش بی‌بدیل و تاثیرگذار خانواده در فرایند یاددهی و یادگیری در امر آموزش مهم است.

کمالی ادامه داد: باید با استفاده از امکانات و ظرفیت‌ها، آموزش های مهارتی و حرفه ای را افزایش دهیم و برنامه ریزی مناسب داشته باشیم و بصورت کیفی آموزش ها ارائه شود.

وی یادآور شد: باید از فناوری و نوآوری و روش های نوین در فرایند یاددهی و آموزش استفاده شود.

ذائقه تربیتی در دوره پیش دبستانی ایجاد می‌شود

همچنین معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: ما بعنوان متولیان آموزش کودکان باید فرصتهای تربیتی و یادگیری را برای آنها فراهم کنیم.

رضوان حکیم‌زاده افزود: کامل‌ترین و بهترین منبعی که می توان نظریه های تربیتی را فرا گرفت، کتاب خدا است و قرآن کتاب زندگی و برنامه تربیتی ما بوده و  ما به این اصول پایبند هستیم و تمامی برنامه ها برپایه قرآن است و این مهم فهم بهتری برای چرایی تصمیم ها خواهد بود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اولین و مهمترین نکته این است که با عنوان معلم‌ و مربی با کودکان و دانش آموزان سروکار داریم و آنها ارزشمند هستند و هدیه خدادادی بوده و با ارزش ترین سرمایه های کشور هم بوده و  تمامی برنامه ها و اقدامات و فعالیت های ما باید بگونه‌ای باشد که این کرامات حفظ شود.

حکیم‌زاده ادامه داد: تربیت در مدرسه فرایند ارزش بخشیدن به کودک است و قرار دادن دانش آموز در موقعیتی است که ارزش ها را ادراک کند.

وی گفت: باید فضای مناسب را برای کودکان فراهم کنیم و فرآیندهای آموزشی نیز باید مبتنی بر فراهم کردن فرصت های همکاری و رفاقت باشد.

حکیم‌زاده در خصوص ارزشیابی کیفی - توصیفی افزود: اساس ارزشیابی کیفی توصیفی یک ایده مترقی است که ارزشیابی از یادگیری به ارزشیابی برای یادگیری و ارزشیابی به مثابه یادگیری توجه می کند و رویکردی که در واقع دو - سه دهه است که بعنوان رویکردی جدید در فراهم کردن فرصت‌های ارزشیابی تعریف شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دوره پیش‌دبستانی، ادامه داد: دوره پیش‌دبستانی مانند دوره ابتدایی مهم است و آمادگی برای یادگیری و همچنین ظرفیت بالقوه برای دانش آموزان ایجاد می شود.

حکیم زاده با تاکید بر اینکه ذائقه تربیتی در دوره پیش دبستانی ایجاد می شود، یادآور شد: با ارائه برنامه تربیتی خوب  تعلق به هویت ایرانی اسلامی شکل می گیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه