به گزارش چامه شمال، حسین کمالی در گردهمایی معاونین آموزش ابتدایی استانها در شهرستان آمل اظهار کرد: با ایجاد منابع و امکانات و با روش های تدریس مناسب و تعامل با خانواده میتوان بسیاری از کارها را پیش برد.
رئیس دستگاه تعلیم و تربیت مازندران تصریح کرد: نقش بیبدیل و تاثیرگذار خانواده در فرایند یاددهی و یادگیری در امر آموزش مهم است.
کمالی ادامه داد: باید با استفاده از امکانات و ظرفیتها، آموزش های مهارتی و حرفه ای را افزایش دهیم و برنامه ریزی مناسب داشته باشیم و بصورت کیفی آموزش ها ارائه شود.
وی یادآور شد: باید از فناوری و نوآوری و روش های نوین در فرایند یاددهی و آموزش استفاده شود.
ذائقه تربیتی در دوره پیش دبستانی ایجاد میشود
همچنین معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: ما بعنوان متولیان آموزش کودکان باید فرصتهای تربیتی و یادگیری را برای آنها فراهم کنیم.
رضوان حکیمزاده افزود: کاملترین و بهترین منبعی که می توان نظریه های تربیتی را فرا گرفت، کتاب خدا است و قرآن کتاب زندگی و برنامه تربیتی ما بوده و ما به این اصول پایبند هستیم و تمامی برنامه ها برپایه قرآن است و این مهم فهم بهتری برای چرایی تصمیم ها خواهد بود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اولین و مهمترین نکته این است که با عنوان معلم و مربی با کودکان و دانش آموزان سروکار داریم و آنها ارزشمند هستند و هدیه خدادادی بوده و با ارزش ترین سرمایه های کشور هم بوده و تمامی برنامه ها و اقدامات و فعالیت های ما باید بگونهای باشد که این کرامات حفظ شود.
حکیمزاده ادامه داد: تربیت در مدرسه فرایند ارزش بخشیدن به کودک است و قرار دادن دانش آموز در موقعیتی است که ارزش ها را ادراک کند.
وی گفت: باید فضای مناسب را برای کودکان فراهم کنیم و فرآیندهای آموزشی نیز باید مبتنی بر فراهم کردن فرصت های همکاری و رفاقت باشد.
حکیمزاده در خصوص ارزشیابی کیفی - توصیفی افزود: اساس ارزشیابی کیفی توصیفی یک ایده مترقی است که ارزشیابی از یادگیری به ارزشیابی برای یادگیری و ارزشیابی به مثابه یادگیری توجه می کند و رویکردی که در واقع دو - سه دهه است که بعنوان رویکردی جدید در فراهم کردن فرصتهای ارزشیابی تعریف شده است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دوره پیشدبستانی، ادامه داد: دوره پیشدبستانی مانند دوره ابتدایی مهم است و آمادگی برای یادگیری و همچنین ظرفیت بالقوه برای دانش آموزان ایجاد می شود.
حکیم زاده با تاکید بر اینکه ذائقه تربیتی در دوره پیش دبستانی ایجاد می شود، یادآور شد: با ارائه برنامه تربیتی خوب تعلق به هویت ایرانی اسلامی شکل می گیرد.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه