توانمندسازی دانشجویان، اولویتی که نیست

توانمندسازی دانشجویان، اولویتی که نیست

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران، خلا بزرگ استان را بی‌اعتقادی محض نسبت به توانمندسازی دانشجویان دانست.

به گزارش چامه شمال، سیدحسین درویشی به‌مناسبت هفته ملی مهارت در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با بیان اینکه بازنگری و تدوین استاندارد از الزامات امروز است، اظهار کرد: اداره‌کل فنی و حرفه‌ای مازندران، وظایف بسیار سنگین‌تر و مهم‌تری از سایر دستگاه‌های اجرایی استان دارد و توانمندسازی نیروی انسانی بر عهده این مجموعه است.

وی با تبریک هفته مهارت و ششم مردادماه رو ملی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، افزود: کاهش بیکاری، آموزش زندانیان، ایجاد اشتغال، کارگران ماهر، تقویت اصناف، کاهش مشکلات زنان بی‌سرپرست در زمره فعالیت‌های این مجموعه است.

درویشی با اشاره به اینکه خدمت بی‌منت فنی و حرفه‌ای در  راستای کاهش چالش بزرگ اشتغال است، خاطرنشان کرد: امروز مدرک بدون مهارت دارای جایگاه شایسته‌ای نیست و لذا از هیچ تلاشی در این راستا دریغ نخواهیم کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران بیان کرد: در سال گذشته تعهد بخش خصوصی و دولتی استان ۱۴ میلیون و ۷۸۰ نفر ساعت بوده که عملکرد ما با رشد ۱۶ درصدی به بیش از ۱۶ میلیون ساعت رسید.

درویشی با اعلام اینکه امسال به رشد ۱۵ درصدی در تعهدات بخش دولتی و خصوصی دست یافتیم، اضافه کرد: تاسیس مراکز آموزشی و همکاری با صنایع در کنار نوآوری و توسعه مهارت‌های نرم، ایجاد حرفه‌های جدید در چارچوب سیاست‌های سالجاری برای تحقق شعار سال است.

وی تاکید کرد: ۷۱ میلیون مشاغل دنیا در حال از بین رفتن و بیش از ۸۰ میلیون شغل جدید در حال جایگزینی قرار دارند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران از واگذاری ۱۱۷ کارگاه دولتی به بخش خصوصی خبر داد و یادآور شد: تشکیل هنرستان فنی و حرفه‌ای کار درستی نیست در حالیکه مراکز جوار کارگاهی کنار صنعت وجود دارد و باید مدیران صنایع پای کار بیایند.

درویشی اشاره کرد: از حدود ۱۰۰ هزار بنگاه اقتصادی تنها یکهزار و ۱۸۰ محیط کار واقعی داریم که یعنی یک درصد صنایع با فنی و حرفه‌ای در حال مشارکت و همکاری هستند.

وی اضافه کرد: منابع اعتباری جدیدی در قانون از محل تملک و دارایی، کالاهای قاچاق و سازمان اموال تملیکی دیده شده است که اگر به تصویب برسد بسیار موثر و گره‌گشا خواهد بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه